US-Soldaten in Afghanistan

Carnegie Endowment for International Peace


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17.05.2015

"Reconnaissance through Peace: Why Kerry Visited Russia"

http://carnegieendowment.org/2015/05/17/reconnaissance-through-peace-why-kerry-visited-russia/i8o3

Alexander Baunov erläutert die Hintergründe des jüngsten Russland-Besuchs von US-Außenminister Kerry. US-Präsident Obama denke an sein politisches Erbe und wolle vor seinem Amtsende sicherstellen, dass er keinen neuen Kalten Krieg hinterlässt. Hierfür müsse er Russland wieder das Gefühl vermitteln, wichtig zu sein. "As one American diplomat put it, in the 1990s, Russia stopped being a priority for the United States because it stopped being a threat. This would appear to be a good thing. But in Russia, people felt that their country had become one that, if it disagreed, did not need to be persuaded because it could be ignored. They came to the conclusion that in order to restore Russia’s significance, it was necessary to make Russia a threat again. This, then, is the task for Western diplomacy: to convince Russia that it can be important without being a threat. This is a matter not for one visit, but for an entire foreign policy."

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28.04.2015

"Why the Iran Nuclear Deal Is Not the North Korea Deal"

http://carnegieendowment.org/2015/04/28/why-iran-nuclear-deal-is-not-north-korea-deal/i7wa

Kritiker des geplanten Atomabkommens mit dem Iran verweisen häufig auf das Beispiel Nordkorea, dessen Regime einen ähnlichen Vertrag gebrochen habe, um an eigene Atomwaffen zu gelangen. George Perkovich hat sich die Verträge genauer angesehen und meint, dass die beiden Fälle unterschiedlich beurteilt werden sollten. "(...) the two states and their societies differ in important ways, as do the Agreed Framework and the proposed deal with Iran. These differences combine to create much stronger incentives for Iran to fulfill a nuclear deal than existed for the DPRK. For instance, a final agreement with Iran will be vastly more comprehensive in its terms and verification provisions. Negotiated and backed by the five permanent members of the UN Security Council plus Germany (P5+1), and codified in a Security Council resolution, the Iran deal will, if completed, contain much stronger elements to deter cheating and more meaningful incentives to motivate compliance than the Agreed Framework did."

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18.03.2015

"Wider Cooperation with Iran Would be in the EU’s Strategic Interest"

http://carnegieendowment.org/2015/03/18/wider-cooperation-with-iran-would-be-in-eu-s-strategic-interest/i
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Cornelius Adebahr erwartet nicht, dass ein mögliches Atomabkommen mit dem Iran die diplomatischen Verhältnisse über Nacht auf den Kopf stellen würde. Europa sollte sich deshalb im eigenen Interesse unabhängig von einem Abkommen darum bemühen, die Kooperation mit dem Iran auszubauen. "(...) whatever the outcome of the nuclear talks, the EU must develop a more comprehensive policy that accounts for both Iran’s role in the region and broader global issues of EU concern. Beyond preventing Iran from acquiring a nuclear bomb (which is what the agreement is for), there are three main areas on which the EU should focus. First, the EU should seek to reinforce the global nonproliferation regime. (...) Second, the EU should aim to increase outreach to civil society. (...) Third, the EU should step up cooperation with Iran on regional conflict resolution. (...) With interest-based, not aspirational, policies, the EU should test the Iranian regime in a period of uncertainty. Brussels should provide Tehran with an incentive to prove its willingness to play by the rules. This could pave the way for a new bargain that Europe has every interest to explore."

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28.01.2015

"Radicalism on the rise"

http://carnegieendowment.org/specialprojects/RadicalismontheRise/

Die Carnegie Endowment for International Peace hat ein neues Dossier ins Netz gestellt, in dem Beiträge zur Gefährdung Europas durch Extremismus und Terrorismus gesammelt werden.

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25.11.2014

"Iran Nuclear Talks Extended, Again"

http://carnegieendowment.org/2014/11/25/iran-nuclear-talks-extended-again/hvc4

George Perkovich von der Carnegie Endowment for International Peace analysiert in diesem FAQ die Erfolgsaussichten der internationalen Atomverhandlungen mit dem Iran nach der erneuen Verlängerung der Gespräche. Eine mögliche Gefahr sei die unilaterale Verhängung neuer Sanktionen durch den US-Kongress, die nicht nur die iranischen Hardliner stärken, sondern auch von der internationalen Gemeinschaft kritisch aufgenommen würden. "Another concern is that if Congress enacts new sanctions unilaterally, and before Iran resumes provocative nuclear activities, other states will blame the United States for increasing international danger. Then, international support for sanctions could falter and states such as Russia, China, Turkey, India, and others could resume trade and investment with Iran, blaming the United States. Were this to happen, the concern is that Iran will be able to loosen the pressures it has been under and the international community will be worse off than it has been in the past year."

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06.06.2014

"Corruption: The Unrecognized Threat to International Security"

http://carnegieendowment.org/2014/06/06/corruption-unrecognized-threat-to-international-security/hcts

Die Carnegie Endowment for International Peace macht in einer neuen Studie auf den schädlichen Einfluss von systematischer Korruption auf sicherheitspolitische Entscheidungen aufmerksam. "Systemic corruption has an unrecognized bearing on international security. Policymakers and private companies often pay insufficient attention to corruption when deciding what foreign and defense policies to pursue or where to invest. Greater understanding of the nature of acute corruption and its impact on global security would contribute to a better assessment of costs and benefits and therefore to improved policy and practice."

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08.05.2014

"It Would Be Better to Split Ukraine Than to Tear It Apart"

http://carnegieendowment.org/2014/05/08/it-would-be-better-to-split-ukraine-than-to-tear-it-apart/habo

Eugene Rumer hält eine kontrollierte Aufteilung der Ukraine für erstrebenswerter als einen gewalttätigen Kollaps des ukrainischen Staates. "Such moves would not have to be accomplished overnight. A gradual process could begin with a referendum at the same time as presidential elections with international supervision. The subsequent reforms would be implemented by a body of representatives from all parts of Ukraine, in parallel with an effort at national reconciliation. This path need not necessarily end in divorce; separatists in the east may be mollified by some lesser-form of regional self-government, such as a federal government with a large degree of local autonomy. (...) It is time to stop digging and begin to look for a solution at any cost. Partitioning Ukraine may not be anyone’s first choice but all options – postponing the May 25 election, a constitutional referendum, a new parliamentary election – should be on the table if they have a chance of averting a civil war and saving lives."

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