US-Soldaten in Afghanistan

World Affairs Journal


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23.01.2017

"The New Arab–Israeli Alliance"

http://www.worldaffairsjournal.org/article/new-arab–israeli-alliance

Zwischen Israel und den sunnitischen Staaten im Nahen Osten habe sich in den vergangenen Jahren eine unausgesprochene Allianz gebildet, in der der israelisch-palästinensische Konflikt nur noch eine Nebenrolle spiele, schreibt Michael J. Totten. Tatsächlich spreche einiges dafür, dass die Region heute sicherheitspolitisch eher durch die Rivalität zwischen Iran und Saudi-Arabien, die sunnitisch-schiitische Spaltung und den Konflikt zwischen Säkularen und Islamisten geprägt werde. "The effect of all this is something no one would have predicted a couple of decades ago and only the most astute predicted even a couple of years ago — the Sunni Arab world, unofficially led by Saudi Arabia, is quietly forging a de facto alliance with Israel against Iran. Relations between Saudi Arabia and Israel have always been terrible, but they have been improving over time at a glacial speed. (...) The Israeli–Palestinian conflict is still a formidable problem, but it is clearly no longer the bottleneck that it used to be."

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02.07.2016

"NATO Must Act Before Putin Claims the Black Sea"

http://www.worldaffairsjournal.org/article/nato-must-act-putin-claims-black-sea

Stephen J. Blank warnt vor der verstärkten russischen Militärpräsenz im Schwarzen Meer und hofft, dass die NATO darauf entsprechend reagieren wird. "When NATO meets in Warsaw on July 8-9, it should not downgrade the Black Sea, as it has been considering. Recent events show that Russia regards it as its Mare Nostrum ('our sea') and will block any effort to provide for the legitimate defense of NATO members there, not to mention Georgia on the Eastern shore. NATO might be tempted to make the Baltic a clear focus and priority, but this response, while understandable, is a myopic one. History shows that Russian domination of the Black Sea inevitably leads to pressures throughout the eastern Mediterranean. Syria is merely the latest example."

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08.06.2016

"Ukraine's United Future Depends on Leaving Donbas in Its Divided Past"

http://www.worldaffairsjournal.org/blog/alexander-j-motyl/ukraines-united-future-depends-leaving-donbas-i
ts-divided-past

Alexander J. Motyl empfiehlt der ukrainischen Regierung, den Status Quo im faktisch unter russischer Kontrolle stehenden Donezbecken zumindest vorerst zu akzeptieren. Gegenwärtig sei es wichtiger, die politische Energie auf den Aufbau des Landes als erfolgreiche westliche Nation zu konzentrieren. "The status quo in the Donbas is thus Ukraine's best-case scenario. The war is, despite the continued fighting and dying, for all purposes frozen. Ukraine should accept the frozen nature of the conflict, continue to support the Minsk process wholeheartedly, let Putin sustain the enclave on his own, and move on. Ukrainians must let go of the Donbas enclave and concentrate on the priority that lies plainly ahead — its survival as a democratic and prosperous Western nation. Let the Donbas work itself out at another time — when Ukraine is strong, Putin Russia is weak, and the Donbas population realizes the dreadful mistake it made in siding with the Kremlin’s dictator."

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11.08.2014

"Why the US is Bombing Iraq and Not Syria"

http://www.worldaffairsjournal.org/blog/michael-j-totten/why-us-bombing-iraq-and-not-syria

Die US-Regierung habe sich vor allem deshalb für ein militärisches Eingreifen im Irak entschlossen, weil die Terrormiliz IS mit den Kurden die engsten amerikanischen Verbündeten in der islamischen Welt angegriffen habe, ist Michael J. Totten überzeugt. "The Kurds of Iraq are our best friends in the entire Muslim world. Not even an instinctive pacifist and non-interventionist like Barack Obama can stand aside and let them get slaughtered by lunatics so extreme than even Al Qaeda disowns them. There is no alternate universe where that’s going to happen. Iraqi Kurdistan is a friendly, civilized, high-functioning place. It’s the one part of Iraq that actually works and has a bright future ahead of it. Refusing to defend it would be like refusing to defend Poland, Taiwan, or Japan. We have no such obligation toward Syria. That’s it. That’s the entire answer. Washington is following the first and oldest rule of foreign policy — reward your friends and punish your enemies."

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01.07.2014

"NATO Should Buy French-built Warships"

http://www.worldaffairsjournal.org/article/nato-should-buy-french-built-warships

Frankreich will den lange vereinbarten Verkauf von drei Kriegsschiffen an Russland entgegen der aktuellen westlichen Sanktionspolitik aus wirtschaftlichen Gründen nicht aufgeben. Der US-Kongressabgeordnete Eliot Engel empfiehlt der NATO, die Schiffe selbst zu kaufen. "This avenue would give us a win-win-win solution. First, we deprive Putin of this valuable military asset. (...) Second, we would greatly enhance NATO capabilities at a moment when many of its members have been cutting defense expenditures. (...) Purchasing these ships would give NATO a much needed shot in the arm. Lastly, this purchase wouldn’t leave France holding the bill. At a time when the European economy remains fragile, we shouldn’t allow one of our allies to endure such a heavy financial blow."

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02.01.2014

"China’s Latin Connection: Eclipsing the US?"

http://www.worldaffairsjournal.org/article/china%E2%80%99s-latin-connection-eclipsing-us

Juan de Onis macht auf den wachsenden wirtschaftlichen und politischen Einfluss Chinas in vielen Ländern Lateinamerikas aufmerksam. "In general, China has made a significant effort to be seen as a good partner in Latin American development, not a threatening outsider using its leverage to beat down the price of the natural resources it procures. This policy puts China into a soft-power role of providing financing for structural investments that improve infrastructure and expand energy sources. And it is part of a hemispheric policy. Chinese lending for development projects in Latin America since 2010 has been greater than the combined loans of the World Bank Group, the Inter-American Development Bank, and the Export-Import Bank of the United States. The $20 billion annual direct investment by Chinese companies in Latin America plays well politically."

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